Σιδηροδρομικές ειδήσεις από τη Λάρισα και όχι μόνο

Τρίτη 24 Απριλίου 2007

Συρμός δρεζινών ετοιμάζεται για τα Τέμπη!


24/04/2007

ΜΕΓΑΛΗ Η ΑΠΗΧΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

Συρμός δρεζινών ετοιμάζεται για τα Τέμπη!

Πήραν «φωτιά οι ράγες» το Σάββατο, στην παλιά γραμμή της κοιλάδας των Τεμπών. Το τρενάκι των Τεμπών, δηλαδή μία από τις αναπαλαιωμένες δρεζίνες, δεν προλάβαινε να ανεβοκατεβάζει επιβάτες, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα, χωρίς σταματημό. Έγιναν δεκάδες διαδρομές από τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Τεμπών μέχρι την έξοδο της κοιλάδας προς το σιδηροδρομικό σταθμό Ραψάνης, με επιστροφή και ξέμειναν…επιβάτες για επόμενες διαδρομές. Ξεκινώντας από κοινού την προσπάθεια το Πολιτιστικό Κέντρο Σιδηροδρομικών Περιοχής Λάρισας και ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου, στο πλαίσιο της αναβάθμισης και προστασίας του περιβάλλοντος της κοιλάδας, με τη σταθερή στήριξη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, δεν περίμεναν τόσο μεγάλη απήχηση της ιδέας της δρεζίνας. Γι΄ αυτό ήδη ετοιμάζουν σιδηροδρομικό συρμό δρεζινών, για την κάλυψη αναγκών και ομαδικών εκδρομών! Οι εργασίες ήδη έχουν ξεκινήσει στους χώρους του σιδηροδρομικού σταθμού της Λάρισας, όπου αναπαλαιώνονται και επισκευάζονται ακόμα τέσσερις δρεζίνες, για την ακρίβεια μηχανοκίνητα βαγονέτα (Μ Β), τα οποία ταιριάζουν και με τις δύο άλλες δρεζίνες που βρίσκονται μόνιμα στον Σ.Σ. Τεμπών. Ο συρμός θα διαθέτει μία μηχανή μπροστά και μία πίσω, ώστε να μπορεί να σύρει άνετα τα γεμάτα βαγονέτα, που εκτιμάται ότι θα μπορούν να μεταφέρουν συγχρόνως 25-30 άτομα.

Το Μάιο υπολογίζεται να είναι έτοιμα τα βαγονέτα για να μεταφερθούν στα Τέμπη, όπου θα παραμένουν μόνιμα. Βεβαίως, όλες οι εργασίες στηρίζονται στην προσωπική θέληση και το μεράκι εν ενεργεία και συνταξιούχων σιδηροδρομικών, που διαθέτουν τον προσωπικό τους χρόνο. 

Ο σιδηροδρομικός σταθμός της Λάρισας, λόγω και του τμήματος συντήρησης γραμμών που διέθετε και χρησιμοποιούσε κατά κύριο λόγο τις δρεζίνες, έχει ένα «πλούτο» παλιών και σπάνιων μοντέλων, που αν δεν είχαν διασωθεί από τους σιδηροδρομικούς, θα είχαν χαθεί σε δημοπρασίες, ως άχρηστο υλικό. Προς αποκατάσταση αναμένουν και άλλες δρεζίνες, που έχουν τη δική τους ιστορία στον ΟΣΕ.

Ε. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ