Σιδηροδρομικές ειδήσεις από τη Λάρισα και όχι μόνο

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

Το τρενάκι των Τεμπών βγαίνει από το τούνελ


17/02/2009

Η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ 
* ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ- ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΑ ΚΑΙ ΛΑΡΙΣΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ

Το τρενάκι των Τεμπών βγαίνει από το τούνελ 

* ΗΜΕΡΙΔΑ ΧΘΕΣ ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ 

Του Βαγγέλη Ρηγόπουλου

Η αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στην κοιλάδα των Τεμπών, μαζί με άλλες 8- 9 παρόμοιες ιστορικές διαδρομές σε όλη τη χώρα, μπήκε στα προγράμματα της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», με προοπτική συνεργασίας με Δήμους και άλλους τοπικούς φορείς. Επίσης, εξετάζεται και η περίπτωση, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες, να διαπλατυνθεί η μετρική γραμμή του ΟΣΕ από το λατομείο της Μαγνησίας μέχρι το Σ. Σ. Παλαιοφαρσάλων, κυρίως για τουριστικούς λόγους της διασύνδεσης Πηλίου και Μετεώρων και θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση και το λιμάνι του Βόλου. Ακόμα, από το Μάρτιο η ηλεκτροκίνηση θα λειτουργεί μέχρι το Σταθμό Παλαιοφαρσάλων.

Πολύ σημαντική επίσης, φαίνεται, ακόμα κι ως προοπτική η σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας- Τρικάλων, εφόσον διεκδικηθεί από τους τοπικούς φορείς, μια και η διαδρομή είναι σε πεδινό έδαφος.
Τα παραπάνω συζήτησε με την «Ε» στο περιθώριο πανελλήνιας ημερίδας της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», που έγινε χθες στα ξενοδοχείο «Κούριας» στα Αμπελάκια, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών (ΔΙΚΑΜ) της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» κ. Παν. Αναστασόπουλος, που συμμετείχε στην ημερίδα υπό την προεδρία του διευθύνοντος συμβούλου της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» Α. Ε., κ. Γιάννη Μιχόπουλου. Κατά την ημερίδα αναπτύχθηκαν τα όποια προβλήματα ασφαλείας παρατηρούνται στην κυκλοφορία των συρμών, αναφέρθηκαν και τα συμπεράσματα παλιότερων ατυχημάτων και εντοπίστηκαν συγκεκριμένες λύσεις που θα αναλάβει την υλοποίησή τους η άλλη θυγατρική, η ΕΔΙΣΥ. Η συζήτηση ήταν λεπτομερής, για την κατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών, του τροχαίου υλικού, της σήμανσης κ.λπ., ώστε να μηδενιστούν ή να ελαχιστοποιηθούν τα ατυχήματα.

Για άλλα επιμέρους ζητήματα, που ενδιαφέρουν το νομό Λάρισας ο κ. Π. Αναστασόπουλος υπογράμμισε:

Πιθανότατα εντός του 2009 θα μπει σε μόνιμη βάση η κυκλοφορία του τουριστικού τρένου (δρεζίνες κ.λπ.) στην παλιά γραμμή Τεμπών – Ραψάνης, με την προοπτική και της συνεργασίας της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» με τοπικούς φορείς (π. χ. δήμους), ώστε η λύση να είναι βιώσιμη και να μη δημιουργείται οικονομικό έλλειμμα. Από την εταιρία έχουν εντοπιστεί 8-9 παρόμοιες περιπτώσεις, που θα λειτουργήσουν με το ίδιο καθεστώς, μεταξύ των οποίων το τρενάκι του Πηλίου, του Νέστου, των Καλαβρύτων και άλλων.

Για την πιθανότητα σιδηροδρομικής σύνδεσης Λάρισας- Τρικάλων ο κ. Π. Αναστασόπουλος σημείωσε ότι έχει προοπτικές, αλλά θα πρέπει να διεκδικηθεί από τους τοπικούς φορείς, (σ.σ. το θέμα είχε θέσει στη Βουλή επίσημα το ΚΚΕ, με τον τότε βουλευτή κ. Τάκη Τσιόγκα).

Η ημερίδα είχε ως θέμα την ασφάλεια της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών και την εξέταση των προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν τα μηχανοστάσια σε όλη τη χώρα. Σε αυτή συμμετείχαν οι επικεφαλής όλων των εδρών έλξης (μηχανοστασίων) της επιχείρησης από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καλαμάτα. Χορηγός ήταν η κοινοπραξία «Παντεχνική -Ξανθάκης Α. Ε.».