EΠANAΛEITΟYPΓEI Ο ΠAΛIΟΣ ΣTAΘMΟΣ
Mε τρενάκι του ’30 στην κοιλάδα των Tεμπών!
21 Ιουλίου 2006 | 00:00
ΛΑΡΙΣΑ
Μία από τις παλαιότερες δρεζίνες. H Δ3, μοντέλο της δεκαετίας του "30, θα ξαναβρεθεί σε ράγες.
Αυτήν τη φορά στην κοιλάδα των Τεμπών, μεταφέροντας φυσιολάτρες και λάτρεις του σιδηροδρόμου
MIA ΠΑΛΙΑ δρεζίνα-τρενάκι της δεκαετίας του "30 θα κάνει δρομολόγια στην κοιλάδα των Τεμπών. Το μικρό – τουριστικό – τρένο θα διανύει 9 χιλιόμετρα μέσα σε μια πανέμορφη διαδρομή.
Με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών και του Συλλόγου οι Φίλοι των Σιδηροδρόμων, αλλά και των μελών του Περιβαλλοντικού Πολιτιστικού Συλλόγου Δρυάς της Λάρισας ενοικιάσθηκε ο παλιός σταθμός των Τεμπών, ο οποίος εδώ και χρόνια δεν λειτουργούσε. Ο σταθμός επισκευάστηκε και επαναλειτουργεί.
Τα μέλη των συλλόγων, που έχουν απώτερο στόχο τη δημιουργία μουσείου με δρεζίνες στην περιοχή των Τεμπών, επισημαίνουν ότι οι σύγχρονοι συρμοί διασχίζουν την περιοχή χωρίς οι ταξιδιώτες να μπορούν να απολαύσουν την ομορφιά της, καθώς τα τρένα διέρχονται μέσα από σήραγγες.
Με τα δρομολόγια της τουριστικής δρεζίνας η καταπράσινη κοιλάδα, την οποία διαρρέει ο Πηνειός, μετατρέπεται σε τουριστικό πόλο έλξης, αλλά και σημείο αναφοράς της σιδηροδρομικής αναψυχής.
Ταυτόχρονα ο Σ.Σ. Τεμπών μετατρέπεται σε σταθμό της σιδηροδρομικής ιστορίας, αφού σε αυτόν θα εκτίθενται δρεζίνες και μηχανοκίνητα βαγονέτα. Περίπου 10 από αυτά βρίσκονταν χρόνια τώρα στις αποθήκες του ΟΣΕ, στη Λάρισα. Πρόκειται για σπάνια μοντέλα, ξύλινα, τα πιο παλιά, μεταλλικά τα μεταγενέστερα.
Μεταπολεμικό μοντέλο
H πιο παλιά δρεζίνα, με τον κωδικό αριθμό Δ3, εκτιμάται ότι είναι μοντέλο της δεκαετίας του 1930, από τις πρώτες πετρελαιοκίνητες στην Ευρώπη. Ακόμη μία που φέρει ξύλινη επένδυση στο εσωτερικό και είναι σε καλή κατάσταση ήταν ένα από τα πρώτα μεταπολεμικά μοντέλα. Είχε παραγγελθεί και τη χρησιμοποιούσε αποκλειστικά ο εκάστοτε γενικός διευθυντής του ΟΣΕ για τα υπηρεσιακά ταξίδια του ανά την Ελλάδα.